خاطرات پسرم عرشیا - خاطرات سفر

اولین تجربه ی سفر 18 نفره !!!

چهارشنبه 14 شهریور به قصد مشهد با خاله و آقابزرگ ومامان بزرگت ودایی  با 2 تا ماشین حرکت کردیم به سمت دیهوک تا اونجا دایی علی آقا هم به ما ملحق بشن. با وجود اینکه انتظار میرفت همه با هم بریم مسافرت ولی دایی بزرگت به علت یه سری کار اداری نتونستن همراهیمون کنن ولی عارف جون رو با ما فرستادن تا بیاد و از سفر لذت ببره. پیشنهاد سفر دسته جمعی رو دایی بزرگت داده بودن با وجود اینکه جای خودشون و زن دایی خیلی خالی بود اما یکی از بهترین سفرهای عمرم رو تجربه کردم.

بعد از کمی توقف در دیهوک با 3 تا ماشین به سمت مشهد حرکت کردیم.توی مسیر در  یه پارک برای صرف صبحونه توقف کردیم که البته شما وروجک ها اصلا نیومدین صبحونه بخورین و فقط بازی..

برای نهار ....توقف کردیم و عدس پلویی رو که صبح مامان بزرگ وآقابزرگ در ست کرده بودن نوش جان کردیم.
بعد از نهار من وعرشیاجون توی ماشین تا مشهد خواب بودیم.وقتی رسیدیم رفتیم جای همیشگی و طبقه دوم رو در بست گرفتیم.دوتا اتاق با یه سالن بزرگ که به شما کوچولوها اجازه میداد کاملا راحت بازی کنین و شاد باشین.
 شب رفیتم حرم امام رضا(ع)...مثل همیشه خووووووب... ولی عرشیا جون اونجا اصلا همکاری نکرد وفقط گریه...آخه همش دنبال خادما میگشت که غبار روبی که دستشونه رو ازشون بگیره.خلاصه توی همون دغدغه کلی حاجت داشتم که از امام رضا خواستم.

روز اول یه خرید کوچولو رفتیم ویکی دو دست لباس گرم وکفش فوق العاده گرم واست خریدم.
و آقای ط ... همون روز اومدن وبه ما ملحق شدن و یه اتاق طبقه پایین گرفتن.
یه شب پارک ملت رفتیم که شما همش خواب بودی...من وبابا  با خاله وآیدا رفتیم ماشین بازی که خیلی لذت داشت. بابا وطاهاجون سوار یه ماشین شدن،من تنها و خاله با آیدا بودن..وقتی ماشینامون  رو مخصوصا به همدیگه میزدیم طاها خیلی ذوق میکرد.کلی خوش گذشت و جای پسر خودم خالی بود.

3شب مشهد وصبح روز بعد حرکت به سمت شمال...

هوای شمال خوشبختانه زیاد شرجی نبود... شب اول توی یه روستای قشنگ به اسم درکش یه خونه گرفتیم.صبح من وباباوتو با آقابزرگ رفتیم نانوایی روستا و از هوای بی نهایت دلچسبش لذت بردیم.
در ادامه سفر یه شب بابلسر دو تا سوییت کنار دریا گرفتیم و تا نصف شب کنار دریا بودیم...هیچ کس توی آب نرفت اما صبح تلافی کردیم وتا جایی که میتونستیم از دریا لذت بردیم ولی تو میترسیدی و همش میگفتی میترسم...نریم جلو....
اما بعد که رفتیم پارک سی سنگان (واسه نهار)دیگه واست عادی شد و میرفتی سمت موج و تا موج برمیگشت فرار میکردی و کلی میخندیدی.

بعد چالوس... یه ویلا گرفتیم و دوشب اونجا بودیم. صبح توی حیاط روی آتیش جگر درست کردیم و واسه صبح یه صبحونه عالی شد.
شب رفتیم کنار دریا و یه چای داغ...بارون شدیدی میومد وتا اونجا همه خیس شده بودیم.

نمک آبرود سوار تله کابین خط 1 شدیم تا قله کوه بالا رفتیم.بازم بارون شدید بود و نتونستیم اون بالا زیاد طاقت بیاریم،یه آش دلچسب خوردیم و برگشتیم.

مقصد بعدی سفر .کرج . خونه دخترداییم... نهار اونجا بودیم کلی دلمون تنگ شده بود واز دیدنشون خیلی خوشحال شدیم. بعد حرکت کردیم به سمت حرم حضرت عبدالعظیم،یه مسیر یه ساعته رو سه ساعت توی راه بودیم.بعد می خواستیم هر جور شده برسیم جمکران که شب اونجا باشیم. این قسمت پر استرس ترین قسمت سفرمون بود،همه ی راننده ها خسته بودن وتا رسیدیم کلی حرص خوردیم.

من و تو توی ماشین خوابیدیم وبابا و بقیه کنار ماشین توی چادر یا زیر سقف آسمون!
صبح روز بعد حرم حضرت معصومه.قم جایی رو واسه شب پیدا نکردیم فقط عصر توی بوستان هاشمی استراحت کردیم و به خاطر سایه که مدام در حال تغییر مکان بود دور خودمون میچرخیدیم...بقیه یه کم استراحت کردن ولی مامانا مجبور بودن مواظب شما وروجکا باشن.
توی مسیر رفتیم نایین...دوتا اتاق توی یه امامزاده گرفتیم و شب اونجا بودیم.صبح روز بعد حرکت به سمت خونه.
و حدودا ساعت 3 ظهر رسیدیم طبس.

این عکس خوب نیوفتاده ولی حیفم اومد نذارم! این حرکات آکروباتیک رو عرشیا خان توی ماشین انجام میدادن! البته فقط همین یه بار... خودم میدونم خطرناکه!

یه پارک در تربت حیدریه.

مشهد

شما معمولا خواب یا سرگرم بازی بودی...

روستای درکش... صبح خونوادگی رفتیم نونوایی ...عاشق تراکتوری...
مدام میگفتی می خوام سوار شم!

روستای درکش...

بابلسر

پارک سی سنگان...

عارف،آیدا،طاها وعرشیا

جاده ی بارونی...

ویلایی که توی چالوس گرفتیم...

نمک آبرود ...سوار تله کابین شدیم ورفتیم بالای کوه... بارون شدیدی میومد

شما وباباجون.

قم..بوستان هاشمی

یه امامزاده توی مسیر...نمی دونم اسم روستاش چی بود!